Robert Belkic ny finanschef på Polarium

4th July, 2023

Robert Belkic blir ny finanschef på Polarium, en ledande utvecklare av energilagring, med start 1 september 2023. Robert Belkic ansluter från Hexagon AB där han varit finanschef sedan 2012. Robert är även styrelseledamot i Storskogen Group AB och Vimian Group AB.

“Jag är oerhört glad över att välkomna Robert till Polarium som finanschef. Roberts gedigna tidigare erfarenhet av ledningsgruppsarbete och att framgångsrikt driva high-tech automatisering och autonoma bolag under en tillväxt- och uppskalningsfas i en global miljö, är oerhört värdefull för Polarium. Vi är övertygade om att Robert är den ideala kandidaten att supportera Polarium under nästa fas av vår tillväxt resa”, säger Stefan Jansson VD och grundare av Polarium.

“Jag ser mycket fram emot att bli en del av Polarium under denna spännande fas i bolagets utveckling men även att vara en del av ett impact bolag vars mission är att frigöra kraften i oändliga energikällor. Polarium som entreprenörs grundat, globalt bolag med starka ägare och imponerande styrelse gör det till ett perfekt nästa steg för mig”, säger Robert Belkic.

Polariums nuvarande finanschef, David Granath, har beslutat sig för att lämna sin nuvarande roll. David kommer att stanna kvar i en övergångsperiod fram till 1 oktober, 2023.

“Jag vill även ta tillfället i akt och tacka David Granath för hans omfattande bidrag till Polarium under dessa två år under vilka bolaget har expanderat till nya geografier och kundsegment, lanserat Energy Optimization, och nått över 2 miljarder SEK i intäkter”, tillägger Stefan Jansson.

För mer information, vänligen kontakta:

press@polarium.com

Om Polarium

Polarium är en ledande utvecklare av energilagring. Vi erbjuder energilagrings- och optimeringslösningar baserade på litiumjonbatterier för företag inom telekom samt kommersiella och industriella fastigheter över hela världen. Polarium grundades 2015 med övertygelsen om att säkra, smarta och hållbara energilagringslösningar kommer att vara avgörande i övergången till ett fossilfritt energisystem.

Vi är ett impact-bolag som gör förnybara energikällor planerbara. På så vis bidrar vi till elektrifieringen och omställning till ett fossilfritt energisystem. Vår banbrytande och lättanpassade modulär batteriteknik gör att vi kan ligga i framkant för hållbara energilagrings- och optimeringslösningar såväl idag som imorgon. Polarium är ett snabbväxande, lönsamt, entreprenörsdrivet företag med fler än 600 anställda, huvudkontor i Stockholm, produktion i Mexiko, Sydafrika och Vietnam, och kunder från Ghana till Svalbard.

Join our newsletter

Get the latest news from Polarium. Sign up to receive monthly news about energy storage solutions, innovations, the energy future and industry events.

Join here

Polarium Energy Solutions AB